Desselse kapelletjes worden grondig onder handen genomen

Recent maakten we een inventaris op van alle kapelletjes langs onze wegen. Enkelen zijn in slechte staat en dringend toe aan renovatie of onderhoud. Andere kapellen zien er dan weer zeer mooi en verzorgd uit.

Vorig jaar startten we samen met het Regionaal Landschap Kleine en Grote Nete aan de renovatie van de Kapel van het Heilig Kruis op de Heide. De veldkapel aan de Kleine Heide werd ook al onder handen genomen. We zetten deze samenwerking nu verder voor de renovatie of een grondige onderhoudsbeurt van alle openbare kapelletjes langs onze wegen.

Op maandag 22 januari start Natuurwerk vzw met de renovatie- en onderhoudswerken van de Desselse kapelletjes. De houten kapelletjes aan Boshoek, Pluimstraat, Kuilender, Oude Markt, Boeretang, Kleine Boeretang en Bergenstraat worden tijdelijk verwijderd voor een opknapbeurt in de werkplaats van Natuurwerk. Aan de gemetselde kapellen aan het Meiplein, Diel, Eersels, Zanddijk, Bleukenstraat en Brasel zullen de nodige renovatiewerken uitgevoerd worden.

afdeling Info & Vrijetijd